Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι ένα συχνό μεταβολικό νόσημα που χαρακτηρίζεται από υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Η διάγνωση είναι ζωτικής σημασίας για την εύρεση της σωστής θεραπείας, ώστε να μπορείτε να μειώσετε τις πιθανότητες εμφάνισης σοβαρών επιπλοκών.
Εάν έχετε διαβήτη, το σώμα σας δεν είναι σε θέση να διασπά τη γλυκόζη σε ενέργεια. Η αύξηση της συγκέντρωσης του σακχάρου στο αίμα (υπεργλυκαιμία) και η διαταραχή του μεταβολισμού της γλυκόζης εμφανίζεται ως αποτέλεσμα της ελαττωμένης έκκρισης ινσουλίνης.
Ο ρόλος της ορθής διατροφής
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη διατροφή για τον διαβήτη, αν και τα τρόφιμα που τρώτε μπορούν να σάς βοηθήσουν να διαχειριστείτε τον διαβήτη σας. «Μια υγιεινή διατροφή έχει να κάνει με την ποικιλία και την επιλογή διαφορετικών τροφίμων από κάθε μία από τις κύριες ομάδες τροφών σε ημερήσια βάση», εξηγεί το Diabetes UK.
Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι πρέπει να τρώνε αμυλούχα τρόφιμα, αν και θα πρέπει να αποφευχθούν αυτά με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, ο οποίος μπορεί να αυξήσει γρήγορα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Τονίζει, επίσης, ότι οι διαβητικοί πρέπει να τρώνε αμυλούχα τρόφιμα «που επιβραδύνουν τα επίπεδα γλυκόζης και έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη».
Αυτά περιλαμβάνουν τρόφιμα όπως:
ψωμί ολικής αλέσεως, ζυμαρικά ολικής αλέσεως και ρύζι μπασμάτι, καστανό ή άγριο. Προσθέτει ότι πρέπει να καταναλώνετε μερικά αμυλούχα τρόφιμα κάθε μέρα.
Πράγματι, υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βοηθήσετε τον εαυτό σας στη διαχείριση του διαβήτη τύπου 2 μέσω υγιεινής διατροφής, τακτικής άσκησης και επίτευξης υγιούς σωματικού βάρους.
Η σημασία της πρόληψης
Δεν υπάρχουν αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 1. Ωστόσο, θα πρέπει σε ετήσια βάση να κάνετε εξετάσεις αίματος προκειμένου να ελέγξετε αν έχετε διαβήτη καθώς και την αρτηριακή σας πίεση και χοληστερόλη. Το NHS λέει ότι πολλοί άνθρωποι έχουν διαβήτη τύπου 2 για χρόνια χωρίς να το γνωρίζουν επειδή τα πρώιμα συμπτώματα τείνουν να είναι γενικά. Ο οργανισμός υγείας προσθέτει ότι ο διαβήτης τύπου 2 είναι «πολύ πιο συνηθισμένος» από τον τύπο 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο, με περίπου το 90% όλων των ενηλίκων με διαβήτη να έχουν τύπο 2.
Τα οφέλη της κίνησης
Η σωματική άσκηση βοηθά στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας. Θα πρέπει να στοχεύσετε σε 2,5 ώρες δραστηριότητας την εβδομάδα, σύμφωνα με το NHS. «Το να είσαι σωματικά ενεργός είναι καλό για τον διαβήτη. Είτε αισθάνεστε ικανοί να πάτε για τρέξιμο ή κολύμπι, είτε μπορείτε να κάνετε μερικές διατάσεις των χεριών σας ή να κάνετε επιτόπιο περπάτημα ενώ ο βραστήρας βράζει, είναι μικρές ενέργειες που δημιουργούν τεράστιο όφελος στον οργανισμό».
Συμπερασματικά η κίνηση μπορεί να βοηθήσει το σώμα να διαχειριστεί την ινσουλίνη. Επιπλέον, μπορεί να σάς βοηθήσει να φροντίσετε την αρτηριακή σας πίεση, επειδή η υψηλή αρτηριακή πίεση σημαίνει ότι κινδυνεύετε περισσότερο από επιπλοκές του διαβήτη. Οι περιπτώσεις διαβήτη αναμένεται να αυξηθούν σε πέντε εκατομμύρια μέχρι το 2025, σύμφωνα με το Diabetes UK. Ο αριθμός των ασθενών με διαβήτη έχει υπερδιπλασιαστεί από το 1996, όπως αναφέρει δημοσίευμα της express.co.uk.
Τα συμπτώματα του διαβήτη.
Η Mayo Clinic λέει: «Τα συμπτώματα του διαβήτη ποικίλλουν ανάλογα με το πόσο το σάκχαρο στο αίμα σας είναι αυξημένο. Μερικοί άνθρωποι, ειδικά εκείνοι με προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2, μπορεί μερικές φορές να μην παρουσιάσουν συμπτώματα» Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν αυξημένη δίψα, συχνή ούρηση και συχνές λοιμώξεις, όπως ούλα ή δερματικές λοιμώξεις και κολπικές λοιμώξεις.
Σύμφωνα με μελέτες που επικαλείται σχετική δημοσίευση των «Times», οι άνδρες έχουν διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 σε σύγκριση με τις γυναίκες λόγω της διαφοροποίησης ως προς την κατανομή λίπους στο σώμα.
Μάλιστα, οι άνδρες συσσωρεύουν περισσότερο σπλαχνικό λίπος στη μέση, κάτι που θα τους έκανε πιο επιρρεπείς στην ασθένεια, ενώ οι γυναίκες αποθηκεύουν υποδόριο λίπος κυρίως στα πόδια και στους γοφούς.
?Αν και ο διαβήτης τύπου 2 επηρεάζει διαφορετικά τους άνδρες και τις γυναίκες, η θεραπεία αυτής της νόσου είναι η ίδια.
Έτσι, η θεραπεία του διαβήτη τύπου 2 περιλαμβάνει την προσεγμένη διατροφή, την τακτική σωματική δραστηριότητα,  την αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ και  την απαγόρευση του καπνίσματος που συμβάλλει στον κίνδυνο αυτής της ασθένειας.
Previous articleΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Next articleEπίσκεψη στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο Β’.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

I accept the Privacy Policy